Header Ads

Lelaki dengan selamba makan dengan anjing atas meja McDonald di Johor di kecam netizen



Kaki Share - BEBERAPA keping gambar menunjukkan seorang lelaki bersama dengan anjingn belaannya dengan selamba duduk makan di atas meja McDonald tersebar di media sosial Facebook telah menimbulkan kemarahan orang ramai terhadap lelaki itu.

Di fahamkan Gambar yang tersebar itu katanya diambil di restoran McDonald Bukit Indah, Johor Bahru baru-baru ini.
Masih tidak dapat diketahui apakah masalah mental lelaki ini yang kelihatan langsung tidak faham dan sensitif dengan masyarakat sekeliling. Akibat dari tindakan itu kecaman diberikan oleh orang ramai di media sosial terutama sekali yang berstatus beragama Islam, kerana mereka sifatkan tidak menghormati sensitiviti masyarakat sekeliling dan agama sekeliling.
Ada segelintir netizen menyalahkan pihak pengurusan McDonald's kerana hanya membiarkan sahaja individu tersebut dari melakukan perkara yang amatlah tidak patut dan tidak disenangi oleh masyarakat sekeliling seperti itu
Walaubagaimanapun, setelah gambar ini viral salah seorang krew yang bertugas di Restoran McDonald's Bukit Indah tampil di media sosial memberi penjelasan dan sebab selepas menerima kecaman teruk dari orang ramai.

Muhammad Iskandar yang mengaku dirinya sebagai salah seorang kru di restoran makanan segera tersebut telah mendakwa, ketika kejadian tersebut itu berlaku mereka memang langsung tidak perasan ada lelaki yang membawa anjing.

Ini disebabkan oleh kesibukkan mereka melayan untuk pelanggan yang terlalu ramai. Akhirnya mereka mendapat tahu tentang perkara tersebut selepas diberitahu oleh salah seorang pelanggan di kaunter McD tersebut.

Namun sewaktu ketika pengurus cawangan itu keluar untuk berjumpa dengan lelaki membawa anjing tersebut dakwanya lelaki tersebut sudah menghilangkan diri bersama anjingnya.
Rasanya jika lelaki itu merupakan rakyat Malaysia dengan keadaan fizikalnya yang sudah besar panjang, pasti dia sudah lama menetap di Malaysia. Jadi dia seharusnya memang tahu sensitiviti terhadap anjing oleh masyarakat Islam yang menjadi majoriti penduduk Malaysia ini - Kaki Share


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.