Header Ads

Jika Anda Tak Ingin Cepat Tua ?! Berhenti lah Makan Makanan Ini..



Kakishare.my - Tidak ada wanita yang ingin kelihatan cepat tua dan timbul kerutan di wajahnya. Itu juga sebagai alasan kenapa beberapa wanita berjuang menggunakan pelbagai produk kecantikan untuk mengekalkan keadaan kulit wajah mereka agar terus cantik dan kencang.
Tetapi percuma saja usaha anda menjaga kulit awet muda bila masih suka makan makanan yang digoreng. Gorengan dalam hal semacam ini bukanlah saja makanan ringan yang sering di jual di pinggir jalan, semua makanan yang dimasak dengan cara digoreng mesti dielakkan.
Makanan yang dimasak dengan cara digoreng boleh merosakkan nutrisi makanan serta malah membuahkan asam lemak jenuh yang mengakibatkan kerosakan tisu kulit. Waktu makanan terdedah kepada suhu tinggi seperti langkah digoreng, minyak serta makanan akan membuahkan zat oksidatif yang bakal mempercepatkan penuaan.


Zat oksidatif juga di kenali juga sebagai radikal bebas yang melawan antioksida didalam tubuh. Sedang nutrisi antioksidan didalam makanan sendiri, seperti vitamin E, serta asid lemak omega 3 rosak kerana terdedah kepada suhu panas waktu sistem memasak itu. Belum lagi penambahan lemak jemu serta lemak trans yang boleh meningkatkan kolesterol serta memburukkan lagi proses penuaan.

Hal semacam ini bukan sekadar berlangsung waktu makanan digoreng, tetapi juga waktu makanan dibakar diatas bara api. Makanan yang terdedah kepada suhu tinggi dengan cara segera boleh kehilangan nutrisinya apabila muncul arang atau menjadi panas pada makanan, dapat membuahkan sebatian karsinogenik yang menyebabkan kanser.


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.