Header Ads

Antara 5 Tempat Terbaik Untuk Bermandi-Manda Di Johor





Di Johor, Malaysia mempunyai pelbagai aktiviti yang luar biasa dan menarik. Terdapat banyak aktiviti yang dapat dilakukan di Johor, dan anak-anak tidak pernah bosan apabila bercuti mana-mana sahaja di selatan semenanjung Malaysia. Bagi pasangan muda, single dan baru berkahwin, Johor menawarkan kehidupan malam yang menarik dan pelbagai dan dianggap sebagai salah satu ibu masakan Malaysia.


1. Air Papan Beach Resort


-Air Papan Beach Resort yang terletak kira-kira 12 km sebelah utara dari Mersing telah lama dikenali sebagai salah satu resort yang cukup menarik untuk dilawati di kalangan pengunjung tempatan dan antarabangsa. Pantai-pantai pasir putih yang bersih dan udara segar sering dipilih sebagai destinasi percutian untuk keluarga setiap hujung minggu.


2.Batu Layar


-Johor yang tidak asing dengan tempat percutian yang menarik sekali lagi menwarkan tempat percutian yang indah dan menenangkan untuk seise keluarga, rakan-rakan mahupun seorang diri. Batu Layar menawarkan pengalaman yang memuaskan kepada pencinta alam kerana panorama indah yang ditawarkan.


3.Desaru


“Desaru” bermaksud “Village Of Casuarinas” atau tapak tangan. Perkataan malay “Desa” yang bermaksud kampung dan “Ru” adalah nama tempatan untuk Casuarinas. Walaupun Desaru mungkin tidak sebagai terpencil kerana ia digunakan untuk menjadi, atau yang tidak berpenduduk, masih ada sifat murni yang belum terjamah dan jelas tentang tempat itu. Lokasinya 88 kilometre dari Johor Bahru.


4.Legoland


LEGOLAND Malaysia Resort juga menjanjikan pengalaman yang menarik di  Taman Tema Air dan Hotel di lokasi bertemakan LEGO. Ia adalah destinasi percutian keluarga dengan lebih daripada 2 juta pengunjung setiap tahun. Terletak di Nusajaya, Johor.


5. Kolam Air Panas Labis


Pekan Air Panas adalah sebuah pekan kecil di dalam daerah Segamat. Pekan ini terkenal dan mendapat nama sempena kolam air panas yang terdapat di sini. Terletak kira-kira 14 kilometer dari Pekan Labis melalui jalan raya persekutuan. Pekan ini juga dikenali sebagai Tenang (jangan keliru dengan Tenang Stesen, salah satu pekan lain di dalam daerah Segamat juga).










No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.