Header Ads

'Bukan Perempuan Tulen' , Betul Ke Sajat Menangis Tak Dibenarkan Masuk Ke Brunei ?




Pengusaha produk kosmetik dan kecantikan, Nur Sajat Kamaruzam di dakwa tidak dibenarkan untuk memasuki negara Brunei dalam satu kejadian pada 31 May yang lalu .

Pada mulanya Sajat dikatakan memuatnaik status akan memasuki negara Brunei untuk bussiness trip berdasarkan status yang dimuatnaik di laman IG nya .

Tidak lama selepas itu , Sajat memuatnaik status dan gambarnya dalam keadaan sedang menangis .
Ada viral video pada ketika itu namun telah tidak dapat dijejaki atau mungkin telah dipadam . 


Menurut salah seorang pengguna Facebook, pihak berkuasa Brunei enggan memberikan kebenaran itu kerana meragui jantina sebenar beliau.

“Betul ke dia (Sajat) pergi Brunei hari ini (tapi) tak lepas masuk? soal Pak Usop kepada rakannya yang bertugas sebagai wartawan di salah sebuah portal online .




Tidak cukup dengan itu, lelaki tersebut turut memuatnaik paparan ‘screen shoot’ perbualan Whatsapp bersama adiknya yang dikatakan bertugas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Terdahulu rakannya itu telah memuatnaik gambar yang diambil bersama Nur Sajat.

Nur Sajat yang dilahirkan pada tahun 1985 di sebuah hospital di Perak sebelum ini mendedahkan dirinya sebagai khunsa kerana dilahirkan dengan dua jantina.

Ekoran kenyataan tersebut dia berterusan menerima kecaman dari para pengikutnya di laman media sosial kerana dikatakan cuba menyembunyikan identiti sebenar.

Mungkin kerana rimas dengan kecaman tersebut, awal tahun lalu beliau telah memuatnaik laporan pemeriksaan yang dilakukan oleh seorang doktor pakar yang mengesahkan dirinya sebagai wanita.

Namun Sajat dikatakan telah memadam status berkenaan .Difahamkan, Nur Sajat dibesarkan dengan cara seorang lelaki, tetapi malangnya dia lebih gemar melakukan kerja-kerja seorang perempua


sumber : Massa TV
www.kakishare.my



____________________________________________________
Jom tengok rancangan baru Siakap Keli x Kaki Share iaitu Akak Travel tonton video best ni :


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.