Header Ads

(TERKEJUT) Wanita pun sudah jadi perompak




BANGI, Ramai orang sudah terkejut berita ini di viral kan sebab perempuan dalam gambar itu rompak gelang emas di kedai emas di Bangi Gateway, Bandar Baru Bangi, masa jam pukul  1.30  semalam dan pihak polis tengah cari wanita tersebut

Tidak lama dari itu ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yussof berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu daripada pekerja kedai emas terbabit berusia 28 tahun.

"Meniaga barang emas membuat ramalan perompak itu dalam berusia umur 20 an atau lebih dan  perompak wanita itu pura-pura masuk ke kedai tanya harga gelang emas sebelum bawa lari.

"Perompak wanita itu dikatakan mencuba satu gelang emas dan memulangkannya semula kepada peniaga tersebut. Sebelum, dia mahu mencuba satu lagi gelang emas.

"Semasa itu peniaga barang emas terbabit meletakkan semula gelang emas pertama, suspek terus melarikan diri bersama dengan perhiasan itu," katanya.

Ahmad Dzaffir berkata, kerugian dianggarkan berjumlah RM10,000.

"Misi mencari perompak wanita itu sudah bermula. Kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan," katanya.

Kes wanita jadi perompak itu dah viral di laman  Facebook sebelum video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kedai terbabit berdurasi lebih satu minit itu dikongsi pemilik akaun dikenali sebagai Aishah Yusoff.

Sumber harian metro


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.