Header Ads

Muka Cantik Sangat Dah. Tapi Alamak Kaki Pulak Macam Hmmm...



gambar hiasan

Muka Dah Lawa Kaki Berkulat

Assalamualaikum.
cerita ni pasal diri aku sendiri, bukan nak mengumpat pasal orang lain ke ape..aku nih asal dari keluarga biasa kat kampung, so memang dari kecik aku sibuk dok terkejar-kejar main kat parit ape la..balik main, mandi ala kadar je..so memang kerap kaki gatal-gatal, so aku garu sampai puas ati..berdarah berair sume la..mane nak kisah, takde maknanya nak pikir nanti tinggal parut ke ape sebab kecik lagi..so sebab mandi pun gaya kerbau, daki tu tak betul-betul sental tau..macam ko tengok jamban,kalau tak sental, lama-lama daki kat dinding jamban tu memang hitam cenggitu la..takkan putih dah even ko guna ajax ke ape..camtu jugak la kaki aku..sebab kecik dulu tak penah pikir pasal ni, so parut and daki tu da lama sangat mastautin kat kaki aku, lama-lama die dapat taraf PR la..tapi jangan ingat parents aku pengotor pulak, tak tegur ke ape..ye, dorang tegur gila-gila..tapi adik beradik aku ramai, so takdenya die nk spotcheck…asalkn aku mandi cukup la..

so sekarang umur aku da dekat tengah 20-an..masalah die sekarang ni, aku takut sangat ngan kaki aku nih..parut banyak, daki mati pun banyak..cane aku nak kawen?mesti terkejut beruk bakal laki aku..berbalik pada tajuk, kalu aku ni memang muka pun berkerak, hitam kusam, macam predictable la kulit aku kat kawasan aurat ni camtu jugak kn (bukan maksud aku yang muka banyak masalah tu combo sekali bermasalah seluruh tubuh tau..kawan aku yang muka penuh jerawat nanah 1 muka yang teruk amat pun,kalau tengok kaki die, mesti terkejut..kaki putih melepak gaya model-model kat tv tu..so, maksud aku, setengah orang ada yang pikir, kulit muka da tak cantik, probably kulit badan yang terlindung tu tak cantik jugak..arap paham explanation murni aku ni)..
aku ni memang pakai sarung kaki tau..nak keluar rumah memang aku sentiasa pakai, maybe sebab biasa dok hostel time study dulu, wajib pakai kan..tapi dalam start degree baru aku instikhomah pakai..

so, kisahnye, orang selalu puji dari belajar lagi, pakai ape kulit cantik..aik, xmakan sayur pun kulit cantik? untungnye..tu persepsi orang bila tengok aku sebab dorang sume nilai dari muka ngan tangan aku aje..tapi dorang tak tau, tiap kali orang cakap camtu, aku sedih giler sebab aku tau disebalik sarung kaki aku,memang kaki aku teruk gila..daki mati banyak, parut banyak..
abes tu korang pikir,nape tak try sabun tu, produk tu, cara tu..entahlah..since aku aware pasal nak jaga kecantikan ni, dah banyak cara aku try..sampai aku penah dengar orang cakap tonyoh ngan batu bukit kat tempat daki tu..lama-lama hilang la..aku punyalah tekun tonyoh hari-hari sampai kulit aku melecet berdarah kot..tapi daki dok kat situ jugak..asalkan ada produk untuk daki degil, mesti aku beli..tapi macam tak berkesan je..parut ni, ubat parut mahal pun aku dah beli..tapi takda pun ura-ura die nak pudar..sebab dengarnya parut yang 2tahun kebawah je senang nak hilang..after tu, memang susah giler la..so logik kot sebab ni parut aku garu kecik-kecik dulu lagi..
tahap insecure aku nih, sampaikan aku stress sangat pagi-pagi raya ke nak g raya rumah pak sedare sebelah rumah (aku tak pakai stoking sebab jarak 2 meter je sebelah rumah and tu rumah pak sdare aku).kan kalau orang tua dok bersila ramai-ramai kat lantai,ko nak masuk dalam rumah, ko kena lalu depan dorang untuk salam sorang-sorang sambil tunduk hormat lebih kurang tu..serius memang aku takut dorang pandang kat kaki, nanti nampak kaki aku yang hodoh ni..pstu, dulu time aku kapel kat matrik dulu, masa tu jahil sikit la..tak pakai sarung kaki, so tiap kali dating,bila pakwe aku tunduk ke bawah ke, mesti aku terus buat-buat tanya something..sebab nak distract die dari tengok lama-lama kat bawah,nanti terpandang kaki aku..

tiap kali singgah masjid nak solat pun, aku jeles sangat tengok kaki depa nih..kan kat tempat wuduk, mesti kene selak kain/seluar..so boleh nampak betapa flawless, putih sihatnye kaki dorang ni..aku rasa memang tak pelik orang yang ada kaki cantik ni sebab majoriti sume orang yang aku tengok, sume takde masalah kaki pun..either biasa tak bermasalag, or memang lawa sangat..
tambah stress bila tengok cerita ke, kawan yang cari calon ke, dorang cakap nak pilih calon nih, selain tengok muka,kene tengok kaki jugak..kalau muka cantik, kaki buruk, reject!
yes, instead of orang lain yang ada masalah jauh lagi besar, ape lah sangat masalah aku nih kan..aku dah syukur, tapi kalu ada sape- sape yang ada solution terbaik untuk dapatkan kaki cantik, please share..please please..produk pape ke yang ok sebab aku memang takut sangat nanti kawen esok-esok, suami aku jijik tengok kaki aku..luaran tu tak penting, hati tu no 1 kan..tapi kalu memang yang nak datang dekat pun sebab luaran, tak ke masalah nanti bila tengok kaki aku..
ok, tu je..tq in advance kalau ada yang suggest solution untuk masalah aku..
– kaki cantik please




No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.