Header Ads

"Zukieee Kena Fitnah Bro..! "




"Zukieee kena fitnah bro..! "

Itu lah jawapan yang dibidas oleh salah seorang sahabat Zukie di facebook. Status yang dimuatnaik itu telah mendapat beberapa pencerahan tentang isu yang viral dua hari lepas. 

Beliau menyatakan bahawa individu berkenaan hanya inginkan publisiti murahan dan menganggap fitnah itu adalah salah satu cara untuk menaikkan namanya  juga sebagai seorang viner. 

Beliau juga mencadangkan sahabatnya Zukie membuat laporan polis berhubung fitnah dan juga melibatkan nama baik syarikat yang dimilikinya.

Berhubung kenyataan yang dikeluarkan sahabat baik Zukie itu, telah memberi pencerahan kepada segelintir netizen yang menyangka bahawa Zukie ialah perampas dan 'kaki sailang'. 




Semoga dengan terbalasnya kenyataan ini, dapat memberi pengajaran kepada individu tersebut.

FITNAH”, yaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih. 

Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10) 


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.