Header Ads

Gadis kongsikan 6 tips untuk turunkan berat badan dan mendapat kulit yang cantik dalam masa 2 bulan sebelum majlis konvokesyen




Bentuk badan ideal dan kulit cantik memang menjadi idaman setiap wanita. Bukan sahaja wanita, malah rasanya kaum lelaki pun rasanya inginkan seperti itu. Betul tak? Ramai yang gagal untuk percubaan ‘diet’ dan menggunakan produk kosmetik, kan bagus kalau ada cara lain tapi 2 dalam 1.

Jangan risau. Hari ini kami ingin kongsikan perkongsian seorang gadis ini bagaimana dia berjaya menurunkan berat badannya dalam masa 3 minggu je sebelum majlis konvokesyen. Wow, bukan sekilo dua tapi 41 kg dan kulit pun cantik wei ! Jadinya tiada alasan lagi untuk kita kurus dan cantik bersama sebelum 2017 tiba. Hehe.



TURUN 41 KG DAN KULIT CERAH DALAM MASA 2 BULAN JEE ! POWER GILA

Hai semua !! Hari ni Maisara nak share tips macam mana Maisara boleh hilang berat badan daripada 87 kg ke 46 kg dan kulit putih menawan dalam masa 2 bulan jeee. Untuk pengatahuan uolls, Maisara nak konvo dah dalam masa 2 bulan, itu konvo tu lah nak cantik2 kan ! So Maisara tanamkan azam untuk diet dan pengjagaan kulit dalam masa yang singkat tapi berbaloi dengan result yang Maisara dapat.

1. Kena tanamkan azam untuk diet ! Hati ni kena sado tak boleh jadi tisu, kalau kejap diet kejap tak, maksud dia tak akan jadi, ingat ! tak akan jadi !
2. Permakanan kena jaga. Jangan makan makanan yang berminyak sangat sebab berlebih minyak pun tak elok untuk kesihatan. Fast food pun jangan sentuh, fikir pun jangan. Banyakkan makan sayur dan buah-buahan.
3. Banyakkan minum air masak/ plain water. Sehari kena minum 3 liter, sebab dapat buang toxic yang ada dalam badan dan menjaga kelembapan kulit wajah kita.
4. Ada satu kajian yang telah di jalankan, kepada sesiapa yang skip atau tak makan pagi/breakfast, orang itu berpeluang mendapat obesiti. Breakfast kne amik 60% tapi jangan makan yang tak sihat. Lunch pulak kita kena makan 10% je, sebab lunch ni untuk topup tenaga sikit daripada pagi tadi. Dinner 30%, sebab pagi sampai petang, tenaga kita dah hampir habis tapi malam kena makan sebelum pukul 8 yee, lepas daripada itu tak bagus dan berat bdan boleh naik mendadak.
5. Buat mini exercise dekat rumah dan banyak bergerak. Buat lah kerja mengemas rumah, mop lantai, bersihkan bahagian luar rumah, kalau dekat office banyak pakai tangga sebab daripada situ boleh lah bakar lemah slow2
6. Yang terakhir, bila nak keluar dan balik rumah kena cuci muka supaya tak ada bacteria yang membiak dekat muka, to lah sebab jadi nya jerawat. Tak lupa jugak sebenarnya Maisara pun ada guna booster untuk dapat bentuk badan dan kulit cantik yang selama ni hanya dalam mimpi, terima kasih kepada SW DualEffect Malaysia kerana banyak bantu Maisara dalam masa 2 bulan ni

Semoga tips yang Maisara share kepada korang semua dapat membantu yang nak jadi macam Maisara sekarang ni. Ingat ye kepada nak dapat bentuk badan ke kulit putih ke kena letakkan azam yang betul-betul dalam hati ok ! Goodluck !



No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.