Header Ads

Budak Lelaki Obses Main Permainan Komputer Sehingga Hampir Buta




Terlalu obses dengan permainan komputer sehingga menjadi hampir buta!

Seorang budak lelaki dikenali sebagai Fei Fei berasal dari Xuzhou Jiangsu, China dikatakan ketika cuti Tahun Baru Cina yang lalu, dia bermain komputer tanpa henti dari pagi sehingga waktu malam selama 15 hari.

Laporan berita menyatakan dia dijangkiti penyakit selulitis orbit akut dan kedua matanya nyaris menjadi buta. Memetik laporan portal Huanqiu, doktor yang merawatnya berkata, kelopak mata kanan mangsa berada dalam keadaan sangat bengkak sehingga tidak dapat membuka matanya. 

Manakala hasil imbasan menunjukkan, kawasan antara mata dan hidungnya dipenuhi nanah.  Dilaporkan juga, berikutan berada dalam keadaan lemah dan tahap imuniti rendah, Fei Fei mudah dijangkiti sinus yang berpunca dari kuman dan seterusnya menimbulkan penyakit selulitis orbit akut.

Menurut doktor, penyakit selulitis orbit akut adalah sejenis penyakit yang membabitkan luaran mata yang serius, sekiranya tidak dirawat dengan segera ia boleh mengakibatkan seseorang itu menjadi buta. 

Mujur akhirnya budak tersebut sempat menjalani pembedahan dan setakat ini penglihatannya tidak mengalami kecederaan yang ketara dan semakin pulih.


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.