Header Ads

Jangan Terkejut! Pengemis Jalanan Ini Mengaku Punyai Wang Tunai, Rumah Dan Simpanan Berjumlah RM40 Ribu




Pengemis jalanan ini mungkin lebih kaya dari antara kita yang bekerja siang malam bagai nak rak. Boleh percaya ke? 

Dalam satu operasi oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Pulau Pinang malam tadi, penguatkuasa terkejut dengan pengakuan dari seorang pengemis jalanan ini. 

Pengemis wanita ini mempunyai wang tunai berjumlah RM8,000 yang dibawa bersama dalam begnya. Selain wang tunai, pengemis wanita ini turut mengakui mempunyai simpanan bernilai RM40,000 dalam akaun banknya!

Wanita tersebut juga mendedahkan beliau mempunyai sebuah rumah di tengah-tengah bandar Georgetown, Pulau Pinang. Setelah diselidik, wanita tersebut tidak mempunyai ahli keluarga mahupun saudara dan membuat keputusan mengemis di tepi jalan. 

Pengemis jalanan ini mampu mengumpul sehingga RM400 sehari malah masih mendapat makanan percuma. Selain itu, mereka mempunyai akses untuk membersihkan diri, perkhidmatan mengecas telefon dan juga tempat istirehat. 

Apa yang mereka cuma lakukan hanya duduk di satu tempat dan rakyat Malaysia yang pemurah akan menghantar sarapan, makan tengahari serta makan malam kepada mereka. Kadang-kadang mereka juga menerima makan lewat malam dari orang awam. Mereka mampu mengumpul RM300-RM400 setiap hari. 

Nampaknya sifat pemurah hati rakyat Malaysia telah dieksploitasi oleh sekumpulan manusia dimana jumlah pengemis nampaknya telah meningkat. Apa pendapat anda? 



No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.