Header Ads

Putarkan Azan Awal 5 Minit , Minta Rakyat Kelantan Ganti Puasa - THR Gegar






Menurut seorang netizen, radio THR telah   memainkan suara azan maghrib ketika waktu jam  7.23 malam sedangkan waktu berbuka puasa di Kelantan pada pukul 7.27 malam pada hari tersebut .

Pelbagai reaksi dan sindiran dari  netizen mengenai isu tersebut . Tak kurang juga ada netizen yang menyindir stesen radio berkenaan dengan meminta untuk memutar azan Maghrib pada pukul 7 hari ini. Hahaha .


Susulan itu  , kenyataan dari Nik Nizam Nasir Pejabat Agama Jajahan Tumpat memberitahu bahawa jika kita berbuka dari awal waktu , puasa tersebut wajib di qadha kan .




Selepas mendapat komen dan sindiran dari netizen , pihak THR GEGAR mengeluarkan kenyataan maaf kepada semua atas kesalahan mereka . Mereka juga memaklumkan ia adalah atas gangguan sistem yang berlaku pada ketika itu . THR gegar kesal ke atas apa yang berlaku .


Kami di Thr Gegar memohon maaf di atas gangguan sistem yang berlaku semalam dan berdasarkan Jumhur Ulama, puasa yang terbuka awal perlu diganti. Pihak kami amat kesal dengan apa yang berlaku. Maaf kosong-kosong dari hati. -THR Gegar

www.kakishare.my


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.