Header Ads

[VIDEO] Sebak Dan Tergamam Bila Mendengar Kanak-Kanak Berusia 11 Tahun Alunkan Takbir Raya Yang Merdu.Bila Ditanya Apa Rahsianya , Memang Terbaik Dik !!




Tular satu video mengalunkan takbir pada pagi raya 26 jun 2017 yang lalu di Masjid Taqwa , Pekan .
Adik Mohd Syawal Syakir ( 11 ) datang duduk disebelah beliau . Apabila ditanya samada boleh mengalunkan takbir atau tidak , dengan yakin dia menyatakan dirinya pandai mengalunkan azan dan menyebabkan Bashir memberikan peluang kepadanya untuk menunjukkan bakat .

Subhanallah ! Itulah yang terkeluar dari mulut Bashir tatkala alunan takbir didengarkan pada pagi raya lalu sehingga ada jemaahterpegun mendengar dan ada yg mengalir airmata.


Setelah usia solat solat raya pada pagi itu , Bashir berkesempatan berjumpa dengan atuk Syawal .
Berasa kagum dan bangga , Atuknya kongsi cerita bahawa Saykir tidak pernah miss solat subuh berjemaah ketika ramadhan di masjid ini.Tambahnya lagi , Saykir selalu menjadi muazzin disurau tempat kediaman berdekatan juga pernah memenangi pertandingan musabaqah al-quran .


Bashir berharap contoh yang adik Syakit tunjukkan mampu dijadikan teladan buat semua lapisan umur juga menjadi ikon mithali pada masa akan datang .

www.kakishare.my



No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.