Header Ads

"Aku Dah Tolong Kau Cari Kerja, Kenapa Kau Curi Duit RM1,000 Dari Tempat Kerja?"




Tak guna punya kawan! Dah tolong carikan kerja atas sifat simpati kerana anak yang perlu ditanggung ramai namun sebaliknya mencemarkan nama baik kawan. 

Itu yang terjadi kepada seorang pengguna Facebook, Fazzy Suili dimana niat beliau untuk menolong seorang rakan telah bertukar menjadi mimpi ngeri buat beliau. Ikuti kisah beliau ini. 

Assalamualaikum. Aku ni bukan suka mau kasi viral org. Tapi ini sudah melampau. Aku anggap dia kawan, aku tolong dia cari kerja sebab aku kesian dia ada 6 orang anak mau ditanggung, lepas tu dia ckp laki dia sudah kasi tggal dia. 

Niat aku mau tolong dia dapat kerja. Dan dengan mudahnya dia dpt masuk kerja as a cashier di kedai runcit tempat aki kerja (kebetulan cashier lama kami berhenti). Tapi apa dia balas? 

Dia songlap duit kedai mau dekat rm1k. Satu ribu ah. Bukan seringgit dua. Dan dgn yakinnya dlm masa 3 hari seja dia suda dpt rm 1000 (standing ovation and a big claps for her). Kenapa? Kenapa pija?? 

Skrang aku yg mcm kena kasih salah. Sebab aku yg introduce kau masuk kerja sni but see what u've done? Skrg kau tukar number, block aku d fb apa semua. Fine. Larilahh. Tp igt ahh namamu sudah naik di balai penampang. 

Selagi ko nda muncul dgn ganti rugi, selagi itu kes nda akan ditarik dan kau nda dpt buat ic baru. Malu aku. Betul aku malu. Kau kawan aku tp ini kau buat. Nda apa lah. Allah nampak. Kebenaran itu ada. So tolong viralkan dia. 

Aku minta maaf tapi aku terpaksa buat begini. Salah tetap salah biarlah kau kwn aku pun. Satu ja kami mintaa, bayar lahh secepat mungkin atau gaji kami yg kena potong. Penat2 kami kerja kalau begitu


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.