Header Ads

"Disebabkan Boleh Dapat Duit, Saya Suka Suami Main Judi"




Saya sorang suri rumah..sebelum kawin saya bekerja,kerja shift..disebabkan kerja shift saya berhenti sebelum kahwin..konon tak nak suami dan anak2 nanti terabai..saya belum dikurniakan anak lagi ye..perkahwinan saya dah lebih dua tahun..dan sekarang saya dah tahu kenapa saya belum dikurniakn anak lagi..ada hikmahnya saya belum ada anak..

Saya nak cerita tentang suami saya..saya kenal suami saya melalui media sosial..saya selalu tengok dia update pasal agama,pasal solat..tunjukkan dia nie macam alim..kira boleh jadi pembimbing isteri la..dan perkenalan kami singkat sangat..kenal 6 bulan dan dua bulan lepas tu kami berkahwin. 

Suami bukan orang senang..adik beradik ramai..lepas 5 bulan kahwin saya ada bekerja kilang..konon nak tolong suami..(kami duduk rumah sewa,n ada kereta belum habis bayar)..tapi sekejap je saya kerja,sebab saya ada perasan sesuatu yang tak kena..

Selama 5 bulan lebih saya kerja,suami langsung tak ada bagi duit nafkah..gaji saya habis buat bayar kereta,rumah n asb..mula2 saya tak tahu mana pegi duit gaji suami..tapi saya dapat tahu duit dia habis kat mesin judi..dalam masa tu jugak dia ada pinjam duit saya,saya sabarkan hati nie sebab fikir nak pakai duit.. 

Saya dah puas mengamok,nangis2,cakap baik2 semua tak jalan..saya ada jugak mintak duit nafkah baru dia bagi..kalau saya senyap dia buat tak tahu je..selain judi mesin,dia juga ada beli nombor ekor..bayangkan duit gaji habis kat judi tu semua..saya pun tak tahu saya dah makan duit haram tu ke x..tak lama lepas tu saya berhenti kerja..saya korbankan diri saya,konon nak ajar dia bertanggungjawab..tapi bagai curah air ke daun keladi..sama je datangnye..sendiri yang merana..

Lepas setahun saya ada dapat kerja kerani,tapi hati saya tak tenang..saya trauma,saya takut suami tak bagi saya duit lagi..saya takut suami minta duit saya lagi..saya tak dapat fokus pd kerja..padahal kerja tu senang sangat..saya terlalu fikirkan suami..dia buat ape,dia kat mana.

Lepas dua bulan saya berhenti sebab tauke pun cakap saya tak fokus,banyak buat salah.. ..(utk pengetahuan suami kerja banyak mengular dari buat kerja,ikut oder)..saya pernah cari suami kat tempat jackpot tu..sampai 3 kali saya jumpa dia..saya ugut dia kalau lepas nie jumpa dia lagi saya tak teragak2 nak pegi pejabat agama..saya penah ugut dia jugak,kalau dia x bagi nafkah kat saya,saya nak adu kat pejabat agama..alhamdulillah..dia ada bagi walaupun x banyak..(saya sorang yg berdikari ye,kereta tu kereta saya.suami ada motor je)

Sekarang saya duduk rumah je..suami masih beli no ekor..yg jackpot saya tak tahu sbb saya dah malas nak fikir..janji die bagi saya duit..cuma saya nak cerita,suami banyak kali kena no..pernah dia dapat 16k..saya masa tu tak tahu nak suka ke nak sedih ke nak marah ke..hmm..lepas2 tu dia ada kena lagi. 

Saya tak tahu kenapa dengan diri saya,mungkin dah banyak makan duit haram..saya jadi suka dia beli no sebab nanti dapat duit..saya sedih dengan diri saya..saya dah terikut perangai suami..makan duit haram..agshtaufirullahhalazim...betul kata orang..suami tu acuan isteri..baik suami baik lah isteri..jahat suami,jahat lah isteri..

Lupa nak cerita,suami sebenarnya jahil dalam agama ya,dia tak habis sekolah..yang kat laman sosial tu hanya wayang je..saya cuba nak ajar dia sikit2 tapi saya ni isteri,lelaki ada ego dia..tak bolah isteri ajar mungkin..sbb banyak sangat alasan..

Jadi siapa2 yang belum kawin tak kira la lelaki ke perempuan,tolong la selidik dulu latarbelakang orang yang anda nak buat teman seumur hidup ye..saya harap abang2 kakak2 semua doakanlah saya dah suami agar dapat bertaubat sebelum terlambat..doakan saya kuat harungi rumahtangga saya nie..doakn kami agar diberi petunjuk dan hidayah dari Allah.. Insayaaallah..aminn..


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.