Header Ads

"Pengasuh Rayu Jangan Report Polis, Mengaku Cubit Anak Kami"




Salam ..terpanggil untk kongsi rasa bersalah saya pada isteri dan anak.org cakap betullah naluri isteri dan ibu ni sememang betul.kami ad bayi dalam umr 3 bulan ,hantar pengasuh . Hampir sebulan hantar anak,wife saya asyik cakap dia xberapa selesa dengan baby sitter tu. 

Saya anggap tu perasaan ibu sebab dalam pantang hampir 2 bln anak bersama isteri.mula dari 2 minggu lepas,masa saya g amik anak,baby sitter inform pd saya anak lebam kat muke n hidung sebab jatu msa mandi.dia mndikan anak lam sinki.so okaylah saya anggap biasalh kebetolan anak saya tu memang x dok diam kalo mandi.

Then,saya blk umah terus inform isteri..isteri saya buat muke katanya lebam camni mane mungkin kena sinki atau jatuh. macam kna pukul atau tampar.malam tu isteri call pengasuh tanye n pengasuh cakap betul jatuh masa mandi.isteri saya masa tu dh syak bukan2 tp salah saya sebab saya anggap isteri terlampau fikir yg bkan2.

Minggu lepas kemuncak kejadian macam gunung berapi meletus2 bila g amik anak dari rumah pengasuh,terus isteri check2 bdn anak (rutin isteri setiap kali amik anak dari pengasuh,dia kan check satu bdn anak,dari kepala sampai tapak kaki).masa check dia tgk ad satu kesan lebam kat kaki,kepala n belakang badan calar2. 

Terus isteri panggil saya n tunjuk kesan2 tu.saya cakap sabar dulu kite tanya pengasuh.isteri saya taknak by phone atau whatsapp,terus dia ajak saya ke umah pengasuh ptg tu jugak..so kami sampai umah pengasuh n then isteri tanya kenapa lebam2 macm ni x beritahu awal2 masa saya amik anak tadi.

Pengasuh cakap anak jatuh masa mandi.isteri saya terus cakap jatuh camne sampai blh lebam2 ..terangan nampak kesan cubit kat kaki..bila tanya dia mash xngaku,isteri saya terus ugut nk buat report polis n mintak sume brg2 anak kami.masa tu pengasuh tu macm nk marah sebab isteri cakap camtu.

Lepas amik brg..isteri gtau hari tu last anta anak kt dia.pengasuh tu cakap okay. masa balik n kemas2 brg anak yg ambil tadi,terkejut tgk botol2 susu anak dah berkerak,dah jadik kuning putingnye..padahal kami ad bekalkan berus botol susu n pencuci botol.susu yg dibekalkan pom banyak lagi.

Sama macam pampers,sebungkus ada 76 keping ,tp masa tu ada satu tingkat lagi n beberapa keping dari tingkat atas..patotlah naik ruam punggung anak..(pasal pampers tu isteri dah berkali2 pesan tolong tukar 4 jam skali,lau pampers habis gtau..tp still camtu) .lagi skali isteri call pengasuh gtau dia tak redha pengash buat camtu pada anak kami. katanya dah banyak tolak ansur..

Jaga xsampai sebulan tp bayaran penuh. Lambat bg duit, mesej tanya..untuk makluman saya byr rm400 sebab saya fikir kalau anak saya dijaga okay saya xkisah mahal skit. mlm tu dalam kul 3 pagi,pengasuh anta msj gtau jgn report polis ,dia ngaku dia ad cubit2 anak kami sebab stress anak kami menangis.dia jaga 3 org budak lagi.

Yang lain tu xtahulah camne gamak die buat.isteri saya cakap kena ajar org camtu,esoknye kami terus buat reports atas alsan penderaan mental n fizikal pada nak. Sebab anak saya tiap kali nak g hantar umah pengasuh memang masam,xceria ,tak happy.

Alhamdulillah isteri amik cuti hampir 2 minggu untuk jaga n cari pengasuh baru.nak resign kna tunggu kontrak abis...kontrak baru renew awal bln masa dia naik pantang.kesimpulannya,kite sebagai ayah n suami kna percaya naluri isteri.kalau dia cakap ad something wrong kna siasat jgn biar je...untuk isteri aku...terima kasih sebab lahirkan anak yg comel dan sabar dengan karenah kami berdua.tak lupe jugak masakan awak memang terbaik walau ayam goreng dengan telor dadar..


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.