Header Ads

"Saya Tak Pernah Suka Anak Nombor Dua Saya, Dalam Hati Tak Pernah Mengaku Dia Anak Saya"



Sa
Saya seorg ibu anak due...sejak melahir kan anak no2,jiwe saya tak penah tenteram.saya tak penah suke pade anak no2 saya.saya tak pernah anggap die lahir dari rahim saya.dalam hati saya ni,saya tak penah ngaku die anak saya.

Saya tak boleh tengok muke die.perasaan benci tu membuak2 setiap hari.saya sentiase mohon pade tuhan,mintak tuhan buke pintu hati saya untk terime kehadiran die dalam hidup saya...tpi tak boleh.mcm2 care saya da lakukan.saya cube untuk sayang die,tapi tak boleh!!

Orang luar boleh la becakap..

(Puan buat la solat.puan bace ayat2 suci al-quran hari2.sentiase istifar puan.sentiase ingt tuhan.saba puan)

Tpi puan2 tuan2 dekat lua sane taux...walau ape yang saya dah lakukan tetap sukar utk saya menerime die anak saya!!jiwe saya berperang setiap hari..hati saya sakit setiap hari...makin hari makin tekanan perasaan saya ni.kadang sampai saya rase na bunuh diri sebab tak tahan!!!

Sepanjang saya kandung kan die...saya alahan yang terok..suami sentiase marah2 saya klu saya mengadu sakit..setiap kali mengadu sakit,saya dimarah..saya handle sendiri badan dan sakit saya..saya kandung kan die,aruah ayah saya yang mengidam...

same seperti anak yang sulung...ayah saya yang mengidam...satu hari bapak saya meninggal sebab tak tahn dgn alahan & tak boleh makan...bukan tu aje...badan saya kering2 terok mase kandung kan die...masalah betimpe2 mase saya kandung kan die...

Satu ari...saya rase mcm na besalin..itupun suami masih marah2 saya sebab kate nye saya lambat besiap,lambat pegi panggil kakak saya..saya ditahan wad..doktor xna bgi saya besalin sebab masih awal 30migu..

saya memang dari seblm tu lgi,saya memang na beranak awal..sebab saya da malas na bawak lagi budak ni dalam perot saya..jadi,ni peluang keemasan...saya pure2 sakit..akhirnye saya besalin..da lahir,dok tak bgi saya lihat wajah die.die terus di masukkan dalam akubater..sepanjang die di nicu,saya rase die menyusah kan saya..

Mase baru besalin pun,saya masih atas katil..na blik..suami datang dalam keadaan marah.saya ase tekanan sgt!!ape salah saya sampai dtg na jemput saya dalam keadaan marah...

Pendek kan cite..baby da blik ruma..saya cederekan die..mcm2 saya buat at die..saya suke tengok die sakit..saya suke tengok die menangis..saya ngadu at nes kk..saya jupe pakar saikitri..doktor tu india.ape die tau.

suami bawak jupe org pandai2..ye,saya memang dalam tekanan sebab suami..lepas tu,suami da berubah..saya pun happy lepas tu..metue na jge anak saya,saya xbgi..jdi saya bawak blik utk bele die...

saya ingt,saya mampu ubah diri saya..saya jdi seorg pemarah.seorg yang xboleh ditego.seorg yang mudah sentap..& paling terok,saya makin benci pade anak no2 saya.setiap ari saya na die mati..saya na die hilang dari mate saya..

Terus terang..budak tu bawak malang pade saya!!!sebab die,saya gado dgn suami..sebab die bapak saya mati..sebab die badn saya makin lemah!!!dalam menulis nipun,saya dalam keadaan marah..dalam keadaan benci at die..

Tolong..saya tak mampu na bendung perasaan ni..saya sayag suami saya,sayag anak2 saya..saya tak nak diri saya hilang kawalan..selame saya bele die,saya tahan perasaan saya dari cederekan die..tpi semlm,saya tak mampu lgi betahan..saya tengok muke die,gamba die pun..saya na marah..na hempas segale barang!!ase na bunuh die..

saya tefikir..jln tebaik saya serah pade org..tpi saya takut pade suami..die sayag sgt at anak no2 tu..klu na serah pade mak die..nnt saya blik kampung,napak lgi muke budak tu..saya jadi hilang kawalan lgi...saya takut puan2...saya da buntu..

Semangat saya da jauh..sebab selalu di marah,diherdik..

Atau patut saya ke yang mati??


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.