Header Ads

"Wanita Itu Terus Datang Dan Nak Dukung Anak Saya"




Saya nak kongsi n ingatkan parents yang mana selalu letak anak dalam baby chair di kedai mkn tu hati2 la ye. Perkara ni terjadi pada saya sendiri petang semalam. 

Macam biasa bila pergi ke kedai makan tak kisah di dalam mall / luar saya akan meletakkan baby saya yg berumur 9 bulan di baby chair. Masa tu dalam pkul 4-5 petang, kedai makan tu rmai pengunjung. 

Tiba2 ada seorang makcik tua cina dalam lingkungan umur 50an dtg ke arah baby sy n terus dia macam nak dukung sambil cakap "ni anak you ka? Manyak cantik ooo" . Tapi saya sempat tarik badan baby saya n tak pandang mata dia sebab saya ada terbaca modus operandi culik budak2 ni macam2 cara. 

Lepas tu terus makcik tua tu pergi ke arah baby lain sambil buat benda sama. Saya jerit " jgn pandang mata dia !!! " . Masa tu semua pandang saya, ada yg ckp terima kasih dan ada yg ingat saya sengaja nak malukan makcik tu. 

Biar lah apa tanggapan orglain masa tu, saya hanya nak menyelamatkan baby org lain dari diculik. Lepas habis mkn di kedai tu, otw nak ke kereta saya nampak dia buat benda yg sama dekat baby org lain seberang jalan sana. 

Hati2 la ye wahai parents semua. Saya bukan nak bersangka buruk terhadap org lain. Tapi saya taknak menyesal dikemudian hari. Sekarang ni mcm2 jenayah melibatkan kanak2. Sampai sekarang pun saya rasa trauma lagi . Minta dijauhkan lah perkara yg tak diingini berlaku.

Parents diluar sana sentiasa la pantau anak walau dimana kita berada sebab saya tengok parents skrg lebih byk focus ke hand phone dari focus kat anak sendiri bila diluar. ( bukan semua parents mcm tu) jangan kecam saya ye. Nasib baik baby saya selamat dalam kejadian mcm ni. Syukur ya Allah


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.