Header Ads

Kanak-Kanak Umur 5 Tahun Koyak Duit Bernilai RM31,000 Ketika Tinggal Seorang Diri




Apa perkara paling nakal yang pernah anda lakukan ketika berumur 5 tahun? Tak kira apa yang anda pernah lakukan pasti tidak senakal budak lelaki ini. 

Seorang kanak-kanak berusia lima tahun dari Qingdao, China telah dilaporkan mengoyakkan sejumlah wang tunai bernilai RM31,000 ketika berseorangan dalam rumah.

Menurut laporan Qiangdao News, ayahnya yang mahu dikenali sebagai Gao seorang ahli perniagaan telah keluar sebentar untuk membeli barang dan meninggalkan kanak-kanak tersebut di rumah. Kanak-kanak tersebut menyelongkar bilik ayanya itu dan menjumpai sejumlah wang tunai yang disimpan di dalam laci yang kemudiannya mengoyakkan wang tunai tersebut dalam masa yang sekejap sahaja. 

'Ketika pulang ke rumah, saya mendapati sejumlah wang not 100 Yuan telah dikoyak dua. Saya tergamam dan terkejut melihat keadaan tersebut. Setelah menyoal anak saya, anak saya mengaku mengoyakkan duit berkenaan dengan sengaja kerana kenakalannya.'


Gao hanya bertindak memarahi anaknya itu dan tidak bertindak memukulnya kerana melihat anaknya yang penuh rasa bersalah. Gao cuba mencantumkan kembali wang yang telah dikoyakkan itu namun ianya seperti teka-teki yang tiada kesudahan kerana cebisan duit berkenaan bersepah di sekitar rumah. 

Duit tersebut adalah hasil dari perniagaannya dan sepatutnya dibayar kepada rakan kongsinya dan Gao tetap mencuba mencantumkan duit tersebut sebelum akhirnya beliau sedar ianya tidak dapat diselamatkan lagi. 

Beliau cuba untuk mengumpul duit yang koyak itu dan cuba untuk mendapatkan ganti di bank namun semua bank telah menolak permintaan Gao dan memintanya untuk melekatkan kembali wang berkenaan sebelum menukar kepada duit yang baru. 



No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.