Header Ads

Dua Adik Beradik Habiskan RM300,000 Untuk Pakej Rawatan Rambut Yang Tidak Berkesan!





Rambut boleh diibaratkan sebagai mahkota wanita. Ada yang sanggup berhabis wang ringgit untuk menjaga rambut mereka supaya sentiasa kelihatan cantik dan menarik. 

Disebabkan itu, ianya menjadi punca utama Elizabeth Chow, 47 tahun, membuat keputusan untuk mendapatkan rawatan kerana rambutnya gugur dengan teruk dan cepat sekali. Menurut laporan The Star, wanita itu menerima satu emel pada tahun 2016 yang mempromosikan rawatan percuma untuk masalah keguguran rambut di salah sebuah pusat kecantikan dan dia ingin mencubanya bersama kakaknya

Selepas rawatan percuma itu tamat, pusat kecantikan itu berjaya meyakinkan Elizabeth untuk mendaftar dengan pakej mereka dan mereka akan menganlisa masalah keguguran rambut yang dialaminya. Difahamkan, Elizabeth telah membayar sejumlah wang bernilai RM264,048 manakala kakaknya yang berusia 56 tahun telah membayar RM30,824 untuk pakej rawatan rambut. 

'Saya memberitahu mereka kad kredit saya tidak mempunyai had kredit yang tinggi namun mereka menasihati saya untuk membayar menggunakan cek serta memohon kad kredit yang lain'


'Mereka memaklumkan punca saya mengalami masalah keguguran rambut adalah kerana akar rambut yang lemah, hilang kolagen rambut dan beberapa masalah yang lain.' Namun setelah 31 kali rawatan, tiada perubahan ketara yang berlaku kepada masalah rambutnya. Dan apabila dia bertanya mengenai perkara tersebut, pekerja pusat kecantikan itu akan memberi alasan demi alasan. 

Malah mereka juga berani meminta Elizabeth untuk mendaftar satu pakej baru dengan alasan kulit kepalanya telah dijangkiti bakteria. Ini membuatkan Elizabeth berasa sangsi dan telah berjumpa dengan seorang pakar yang memberitahu tiada masalah dengan kulit kepala dan keguguran yang dia hadapi adalah berpunca dari tekanan yang dihadapinya. 

Terasa dirinya telah ditipu selama ini, Elizabeth telah pergi ke ibu pejabat pusat kecantikan tersebut dan meminta mereka memulangkan kembali duitnya tapi dinasihati oleh pusat tersebut supaya meneruskan rawatan. 

Wanita itu kemudiannya membuat laporan polis. Orang ramai dinasihati supaya tidak terpedaya dengan iklan yang mengelirukan orang ramai. - www.kakishare.my


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.