Header Ads

[ VIDEO ] Beras Tempatan Diperbuat Dari Plastik , Ya Allah ! Selama Ni KIta Makan Beras Plastik ??





Viral 3 video menerusi laman facebook milik Azli Jaafar mengenai beras cap populat yang didakwa diperbuat dari plastik . Dalam video berkenaan azli menunjukkan beras cap popular yang telah dimasak kemudian dikepalkan menjadi bulat dan dilantun tidak berderai pecah macam kebanyakan jenis beras yang lain .


Video di dalam :






Status azli >> Benarkah Beras Keluaran Sekarang diperbuat dari plastik. Jom Tonton.Berhati-hati dalam pembelian.Harap pihak KPDNKK dapat membenteras kegiatan Beras Plastik ini yang merosakan nama dan imej Malaysia. .

Tambahnya lagi , beliau mengharapkan perkara sebegini tidak berulang lagi . Mungkin dalam 100 kampit beras , satu kampit yang terjadi . Mungkin kita sedar dan mungkin tidak .

Namun sejauh mana sebuah video itu tular , sahih beras cap popular atau sekadar sabotaj , kita tak tahu . Antara komen yang yang membidas balik video berkenaan bahawa sengaja mengadakan cerita


Kita sebagai pengguna berhak membuat aduan pengguna kepada KPDNKK untuk mereka lakukan siasatan terhadap pengeluar beras syarikat tersebut .

www.kakishare.my 



Update terbaru :

Oel Reality Sdn Bhd telah membuat penafian dan kenyataan berkenaan video yang tular di facebook semalam . Dalam kenyataannya menyebut bawaha kualiti beras mereka adalah yang terbaik . Bukan tiruan atau dari plastik . Jadi pihak mereka akan membuat siasatan fitnah dakwaan tersebut .


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.