Header Ads

Perkahwinan Sejenis Ini Akhirnya Direstui Ibubapa






Thailand - Berita perkahwinan lelaki dengan lelaki heboh dan jadi tular di media sosial yang membabitkan pernikahan Ar Buribun (suami), 29, dan Trarapet Sansai (isteri), 26 tahun di daerah Huwayon Wilayah Trang, pada 12 Mei, di sini, lapor Daily News Thailand.


Melalui laporan laman itu, ahli keluarga Ar Buribun sebelum ini telah meminang Trarapet Sansai dengan memberikan sejumlah wang sebanyak 300,000 ribu Bath, perhiasan emas dan juga sebuah kereta yang baru dibelinya.


Pada mulanya, pihak keluarga mereka tidak membenarkan untuk menikahi lelaki dengan lelaki dan menasihatkan mereka berkahwin seperti orang lain, namun mereka dikatakan berkeras untuk berkahwin memandangkan mereka saling mencintai antara satu sama lain. 


Akhirnya keluarga mereka akur dan telah bersetuju serta membenarkan perkahwinan itu dilaksanakan demi kebahagiaan mereka berdua.


Menurut sumber, mereka berdua saling mengasihi dan perkenalan mereka bermula sewaktu perhimpunan demokrasi di Bangkok pada 4 tahun lalu.


Majlis perkahwinan itu dihadiri lebih daripada 600 orang dengan kehadiran keluarga, saudara mara dan jiran-jiran masing-masing yang datang untuk mengucapkan tahniah di atas pernikahan kedua pengantin berkenaan.


Menurut Ar Buribun, selepas perkenalan mereka selama 4 tahun itu dia telah membuat keputusan untuk berkahwin sesama jantina dengan isterinya itu Trarapet Sansai, pada mulanya dia begitu takut untuk menyuarakan hasratnya itu kepada kedua ibu bapanya, katanya.


Namun, dia tidak menyangka yang kedua ibu bapanya akhirnya bersetuju walaupun pada mulanya membantah dan menyuruh beliau berkahwin dengan seorang wanita.


Kata Ar Buribun lagi, dia telah menemui cinta sejatinya dan berjanji akan hidup bahagia bersama isterinya sehingga ke akhir usia.


Kisah dan rakaman video perkahwinan kedua pengantin ini jadi tular di media sosial Thailand dan Malaysia, rata-rata netizen turut mengecam tindakan mereka, malah ada yang memaki dan mengeji keduanya.

- www.kakishare.my-


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.