Header Ads

"Kepada Perempuan Perampas, Puas Hati Kau Runtuhkan Rumah Tangga Orang?"




Disini saya nak ceritakan kisah saya.. buat pgjrn wanita dan isteri kat luar sana. saya ibu tunggal bersama 3orang anak.. saya diceraikan suami pada tahun lepas, seminggu sebelum saya diceraikan ex mula berubah perangai.. dingin dengan saya, xmau lekat dkat rumah... dan akhirnya dia mengaku dah tawar ht dengan saya.. 

Menyesal kawin ngn saya n berbaloi ceraikan saya n tinggalkan anak2..perkahwinan saya mencecah 11 tahun.. saya terlalu memendam rasa tentang perangai ex.. dia pernah scandle dengan 2 bini orang sehingga bwa ke ranjang, selalu keluar masuk rumah urut.. saya jd trauma nak percaya pada dia.. perkahwinan kami pernah runtuh akibat taklik yang dia sendiri buat.. dan akibatnya kami nikah semula slepas saya bersalin anak ke 3.. 

Waktu tu saya memang dah tawar ht dengan semuanya.. dia bersungguh2 nak nikah dengan saya tapi saya berat ht.. mengenangkan anak2 msh kecik.. saya ketepikan ego saya n cuba utk terima dia semula.. dia bersumpah akn jaga saya baik2.. bina rumahtangga semula.. bntu saya dlm urusan anak dan rumah.. 

Tapi semua tu hnye kate2 manis utk dptkan kpercayaan saya shj.. akhirnya... sekali lg saya di duakan... Utk kali ke 4..dia mencari segala salah saya utk melepaskan diri.. 3hari slepas saya diceraikan melalui whtsapp dia dahpun pergi hiking dengan perempuan murah tu.. 

alangkah kecewanya saya... bila saya sendiri nmpak leher dia penuh lovebite.. sedangkan tempoh cerai kami belum mencecah sebulan pun! senangnya dia cr gnti.. senangnya dia buang orang yang susah pyh 11tahun hidup bergolak emosi dengan dia, yang berkali2 bagi peluang bru dlm hdup dia..

kemuncak segala2nya.. apabila saya sendiri yang menjumpai dia dan perempuan simpanannya bersekedudukan di rumah sayaurga saya n anak2 saya.. kami anak beranak kau halang utk balik kau tukar kunci mangga sedangkn kami berhak terus tinggal kat sna.. kau suruh kami bagi privacy kat kau.. rupa2nya itulah privacy n kebahagiaan yang kau cr.. 

aku kau pukul smpai lebam seluruh bdan depan anak kite yang sulung..dengan alsn protect perempuan tu dari aku.. apa kau fikir perempuan akn waras bila tgk orang lain yang xde kaitan ikatan sah dengan kau ada dlm rumah yang dlunya syurga dia n anak2? 

kau dengan boxer dlm rumah yang gelap jam 10 mlm kau kata dia tumpang mandi sedangkan seluar dlm maroon hush puppies dia dlm bakul bju kotor kau? okla pempuan murah,mungkin persepsi yang kau kate kau ni ade maruah tu xmungkin la orang yang ade maruah ni boleh duduk serumah dengan lelaki ajnabi? yang boleh berpelukan dlm kereta dikhalayak ramai.. itu kau kate dia pegang gitu2? hbstu leher dia penuh lovebite tu maruah yang mcmana ye? rakusnye kau ni.. bermaruah sgt..

mungkin aku bukan isteri yang sempurna.. yang boleh layan kau sperti maharaja mcm yang kau nak, nasi berhidang air berhantar, adakalanya aku culas, dengan anak2.. dengan rumahtangga.. anak kecik kita bru nak masuk umur 2tahun.. full breastfeed! betapa gigihnya aku berusaha nak bagi anak aku susu bdan.. letih.. tapi bila aku letih kau ckp aku mls.. 

anak aku taknak berenggang lgsung, ade kau bantu aku? terpekik mcmne pun anak tu kau buat tak tau je, kerja yang bole setle setengah jam jd berjam2..sedangkan kite pergi kerja sama2, naik kereta yang sama, balik rumah sama2.. tapi kau fitnah aku dkat kwn2 kau dengan alsn aku curang dengan jntan lain sbbtu kau ceraikan.. sungguh aku kecewa.. aku kecewa sbb bagi kau peluang berkali2.. dengan hrpn kau akn berubah.. ya memang kau berubah.. berubah dengan lebih teruk! kau pun xsuka bwk anak2 jalan2 kan.. leceh susah nak bergerak kau kate.. sbbtu kau enjoy sgt dengan life kau skrg.. bebas nak balik subuh2 hari2.. rumahtu kan hotel kau?😏

kalau kau nak bangkitkan isu aku xlayan kau tmpt tidur, ok sini aku nak ingtkan.. sape yang suruh pasang implan dlu? bukan kau ke? tapi aku jugak yang byr kos implan tu.. hormon aku xsama dengan orang lain, selang sminggu aku bulan mcmne aku nak lyan nafsu kuda kau? since kau ceraikan aku ni 2bulan aku period non stop smpai aku tapiaksa amek ubt utk bentikan period.. semua tu kau xpernah fikir.. yang kau tau complain je! 

memang aku kejam sbb xizinakan kau bawa anak aku balik... semenjak aku nmpak lovebite kat leher kau tulah aku xizinakan, dan apa yang aku fikirkan betul2 berlaku bila kau berani bwk perempuan tu tdo rumah.... skrg.. anak2 aku dah tauu perangai kau.. 

aku xpernah hasut anak2 benci kau.. tapi anak2 sndiri yang xnak balik rumah kau.. kau suruh kami ikat perut xbagi anak beli baju sklh sdgkan kau bleh bercuti ngn betina tu, Tanggung dia... Tak pyh ckp la dia yang kuar duit setiap kali korang dating..Xkn sedayus itu kau ni? kau bagi nfkah 600 je utk anak2 sedangkan kau mampu n kau tahu tahap mana gaji aku, kau ckp aku berkira dengan anak2 sdgkan baki gaji aku nak survive smpai hjg bulan 200 shj.. Allah.. kenapa kau kejam sgt.

aku dah move on.. aku dah xde mslh nak teruskan hdup aku mcm biase.. Allah dah selamatkan aku dari lelaki kejam n zalim mcm kau.. oh ya.. terima ksih la buat fmly kau.. yang dah block aku tu semua.. tah apelah cite buruk aku kau smpaikan kat sana.. smpaikan orang luar pun bole ckp kesianakan aku sbb mertua xpernah suka aku dari awl kawen.. 

rupa2nya.. patutlah semua xmasuk cmpo bila dah berlaku mcmni.. ngadulah mcmner pun dekat mertua, sikit pun derang xendah.. xperlah. aku ni cuma orang luar.. since aku dah jd orang luar ni, aku memang xsuka lah orang lain tahu psl hidup aku, jd xperlu la tau psl aku n anak2 lg dah.. sungguh ht aku sakit ngn semua penganiayaan n kezaliman ni.. 

langsung xde rasa belas ehsan. Sejak aku diceraikan sekali pn korang xde amek kisah psl aku n anak2..Demam ke dah mkn ker.. call tanye kabar memang xlah..Birthday anak aku.. Lg haram nak diingatnye... Jd xperlu lah aku anggap hubungn tu ada apa2 lg... Enough.. aku kecewa dengan korang smua.. Korang slhkan aku penyebabnye ex aku buat maksiat? Allah... Kalau sekali tu bole terima akal.. Ni 4 x la.. aku jgk ke slh sdgkan aku yang kne belasah teruk..

buat pempuan perampas fiqa ngatimin, puas dah runtuhkan rumahtangga orang? puas dpt buat maksiat dengan laki orang? aku berdoa satu hr nnt kau akn terima blsn sama mcm aku terima, x kau, adik2 kau atau anak cucu cicit kau.. 

kau ingt aku tak tau kau menipu wakatu aku n fmly aku datang rumah kau? aku cuma hormatkan bapak kau tau. kalau tak memang aku dah viralkan muka tak malu kau tu, niat aku nak selamatkan maruah fmly kau tapi nmpaknye memang kau xde maruah rupanya.. aku memang tunggu je report dara yang mak kau kate nak buat tu.. yakin sgt anak makcik suci ekk..

Allah itu maha adil, hrni korang semua aniaya aku anak beranak, esok lusa belum tentu korang SELAMAT..

Buat perempuan2 yang senasib saya... Korang bukatikan korang kuat.. Xperlu bergntung hrp pada jntan xguna mcmtu.. Allah ade.. Pasang bdan cntik2... Anak tu besarkan dengan sempurna.. And paling penting!!! Jgn bagi lg peluang kat orang mcmtu.. Not worth it.... Cekalkan ht.. doa orang teraniaya ni makbul..


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.