Header Ads

'Habis Madu Sepah Dibuang' - Luahan Hati Kartunis Ujang Selepas DIberhentikan 24 Jam Dapat Simpati Rakan Dan Netizen




Kartunis Ujang adalah satu nama yang besar dalam industri komik negara. Beliau seorang yang popular dengan majalah Ujang yang menjadi hiburan buat remaja ketika dulu. 

Namun, perjalanan bergelar sebagai kartunis banyak rintangan. Pernah dikhianati satu ketika dulu dan kini beliau juga dikhinati selepas diberhentikan kerja dengan notis 24 jam. 

Luahan hati Kartunis Ujang mendapat perhatian netizen dan juga rakan-rakan seperjuangan. 

SEJARAH MAJALAH KOMIK UPIN & IPIN

Onam tahun yang lalu sobuah syarikat yang tidak di kenali dalam dunia penerbitan dan baru di tubuhkan serta tiada pengalaman terbit komik hantar wakil ko ghumah den mintak tolong ajar teghobitkan komik. 

Den sebona ey dah bosan dongan dunio penerbitan yang ponoh pengelepetan pada golongan artis.Tapi wakil syarikat tak beghonti datang ghumah dan merayu agar membantu.Den mintak 15k sobulan untuk buek kojo monyediokan konsep,buek pagination,ajar cagho nak apply permit kdn,rekemenkan pengedar,ajar kontrol printing dan monyusun sidang redaksi serta memantau perjalanan majalah. 




Tompi sobab syarikat baru....mereka tak mampu nak bayar dan menawarkan untuk bayar rm2k sobulan dan molantik den sobagai penasihat komik.Selopeh onam tahun bejalan dongan baik dan mereka dah pandai....minggu lopeh den pun di beghontikan 24 jam melalui talipun maso den on the way ke Tasik Kenyir. 

Giliran den pulak merayu ....tapi tak di layan sobab mereka dah tau nak buek sumo bondo tompo bantuan den.Takpo lah......den ucapkan selamat maju jayo dan kenang daku dalam doa mu.Amin

Semoga rezeki Kartunis Ujang ni dimurahkan dan kes ini dapat diselesaikan secara baik. 



No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.