Header Ads

Kecekapan Anggota Polis Dengan Menyamar Sebagai Pegawai Perubatan Berjaya Selamatkan Mangsa Tebusan




Drama tebusan yang berlaku semalam di Kota Kinabalu yang melibatkan seorang warga asing dan seorang wanita ini menggemparkan negara serta menjadi topik bualan netizen. Menurut laporan Harian Metro tebusan berjaya diselamatkan manakala suspek warga asing berjaya ditahan. 

Dengan kecekapan pihak polis berjaya menyelamatkan mangsa dengan menggunakan teknik penyamaran. Anggota polis tersebut dipercayai berpura-pura menjadi pegawai perubatan untuk mendekati lelaki berusia 27 tahun itu. 

Setelah memperdaya lelaki warga asing itu, anggota polis berjaya menahan suspek dan tebusan berjaua diselamatkan. Wanita tersebut dilaporkan tidak cedera tetapi masih lagi trauma dengan kejadian tersebut dan telah dihantar ke Hospital Queen Elizabeth 2 untuk rawatan lanjut. 

Wanita tersebut telah diheret sejauh 1.5 kilometer dari rumahnya dengan lehernya diacu dengan pisau sepanjang 15 sentimeter. Sudah pasti ianya akan mendatangkan kesan trauma kepada wanita tersebut. Menurut sumber, wanita itu dilihat menangis selepas berjaya diselamatkan sebelum ditenteramkan oleh paramedik. - www.kakishare.my


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.